Produktiv

Idag har de hänt grejer:) Började dagen lite segt med sovmorgon (ja jag inte erik) och helgfrukost tillsammans men sen blev de fart på mig, fortsatte städa efter gårdagens omöblering (ska försöka fota den imorgon) och satte in i ugnen för att förbereda för kvällens middag. Fallit för trycket och var tvungen att prova pulled pork;)
Efter städning, bakning, där gräddningen skedde hos grannen, eftersom ugnen var upptagen:) så kom kattungsköpare och hämtade en liten kille:) Sen besök av syskonen där de surrades och fikades lite grann,

image

så hann vi hämta en Tassimo kapselmaskin som jag köpt på köp/sälj:)

image

Eftersom vi ändå gjorde köttet från scratch så kunde vi ju inte ha färdiga hamburgerbröd eller aioli på tub så de plus gucamole gjorde vi också:)

image

Pommesen var dock färdigköpta;)

image

Riktigt gott men ska förfina receptet lite grann till nästa gång:)
Som tur var så behövde jag inte fixa efterrätt eftersom Maria hade med sig både nybakta saffransbullar och kladdkaka med polly, mmm säger jag bara:)

image

Nu är man slut för idag och kommer förhoppningsvis sova gott i natt:)

Om ettlivpalandet

Skriver om mitt och min mans och alla våra djurs liv på våran lilla gård. Allt från bakning och inredning till djurskötsel och våran IVF- resa. Är det intressant fortsätt läsa om inte är det bara sluta... Visa alla inlägg av ettlivpalandet

Lämna en kommentar